در فصل های سرد سال و به خصوص روزهایی که هوا سرد تر از همیشه است ما به دنبال راهی برای گرم تر شدن هستیم و اینجاست که به آغوش بخاری و شومینه پناه می بریم یا چند لایه لباس را با هم می پوشیم.

اما گاهی اوقات فقط این که خانه یا اتاق گرمی داشته باشیم کافی نیست ما به وسیله ای نیاز داریم که در هنگام خواب هم بتواند ما را گرم کند و هم احساس راحتی و آرامش را به ما انتقال دهد.

قرار است در این مقاله به شما وسیله ای را معرفی کنیم که با آن می توانید خواب راحتی داشته باشید، در برابر سرما خودتان را گرم نگه دارید و البته خواص درمانی موثری نیز دارد و در کنار تمام این موارد استفاده کردن از این وسیله بسیار راحت است.

تشک حرارتی چیست؟

به زبان خیلی ساده تشک حرارتی وسیله ای است که از طریق جریان برق و المنت هایی (سیم های بسیار نازک) که در داخل خود دارد، باعث ایجاد و گسترش گرما می شود.

این تشک ها دارای یک سویئچ کنترل جهت تنظیم دما هستند و شما به آسانی می توانید درجه ی حرارت را روی نقطه ی دلخواهتان تنظیم کنید.

برای استفاده کردن از این تشک ها نیاز به مکان خاصی ندارید و در واقع شما می توانید آن را بر روی کف اتاق ، مبل و یا روی تخت تان قرار دهید و در کنار تمامی این موارد هیچ محدودیتی در مورد زمان یا تعداد دفعات استفاده ی شما نیز وجود ندارد.

 

 

در انتخاب تشک برقی باید به چه مواردی توجه داشته باشیم؟

 

تشک های برقی متنوع با قیمت های گوناگونی در بازار وجود دارند که به راحتی می توانید آن ها را تهیه و استفاده کنید اما در انتخاب محصول همیشه باید به چند فاکتور توجه داشت باشید که ما در ادامه این موارد را به طور کامل توضیح خواهیم داد:

۱.ایمنی محصول

اولین فاکتوری که این روزها در انتخاب محصول پر اهمیت است و بسیار به چشم می خورد به خصوص در تجهیزاتی که به صورت الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرند، ایمنی است.

تشک های برقی باید از استاندارد مناسب برخوردار باشند، این استاندارد ها در تشک ها و پتوی برقی با UL964 مشخص و تعیین می شود، که مربوط به مقررات ایمنی مرتبط با تشک ها و پتوی برقی است و باعث افتخار است که تشک های برقی سونا جم با شماره استاندارد ۶۶۷۷۸۹۷۹۸۶  به ثبت رسیده اند و ایمنی آن از جهات گوناگون به اثبات رسیده است.

البته بهتر است که همراه با تشک های حرارتی یک دفترچه ی مشخصات و راهنما به کاربر ارائه شود تا از باید ها و نباید های استفاده ی آن آگاه شود، که در زیر به چندین مورد اشاره می کنیم:

 

1.یکی از مواردی که حتما باید ذکر شود این است که تشک های برقی برای افرادی که دارای مشکلات سلامتی هستند ممکن است مناسب نباشد، مانند کسانی که مشکلات دیابت شدید دارند یا بیمارانی که مبتلا به سرطان هستند.

  1. این تشک ها با وجود این که ضد آب هستند، این قابلیت را ندارند که توسط ماشین لباس شویی شستشو شوند و برای تمیز کردن بهتر است با یک پارچه ی نمدار و به طور دستی این کار را انجام دهید.
  2. همچنین بهتر است که این تشک ها برای کودکان و نوزادان و بزرگسالان دارای معلولیت مورد استفاده قرار نگیرید اما حیوانات خانگی که به گرما علاقه نشان می دهند بدون هیچ خطری می توانند از این تشک ها استفاده کنند.

4.در تشک های حرارتی سونا جم یکی از مواردی که باعت می شود خطرات کمتری ایجاد شود در مورد مباحث کنترل دما است. اگر دما از دمای نهایی بالاتر رود، ترموستات به کار برده شده در  این تشک خاموش می شود و پس از سرد شدن مجدد شروع به کار می کند.

2.کیفیت محصول

احتمالا همه از این موضوع آگاهی دارند که کیفیت است که مشتری را جذب می کند و باعث می شود تا بار دیگر برای خرید به سوی شما بازگردد.

تشک های حرارتی سوناجم از موادی ساخته شده اند که باعث می شود در درجه ی اول این تشک ها نرم و راحت باشد و ایجاد حساسیت نکند و در درجه ی دوم انتخاب را برای مشتری به کار راحت تری تبدیل کنند.

چرا؟

به دلیل این که رویه ی تشک ها از پارچه های متنوعی ساخته شده است که در دو دسته بندی نانو و غیر نانو قرار می گیرد، همین امر سبب می شود تا مطابق با سلیقه ی بیشتر کاربران باشد و در زمان انتخاب محصول دچار سردرگمی نشوند یا این که به دلیل کمبود تنوع احساس خوشایندی نداشته باشند.

۳.استفاده آسان

در کنار کیفیت و ایمنی، استفاده آسان از یک محصول هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. سهولت در استفاده کردن، موضوعی است که باید به آن توجه کرد، به ویژه اگر آرتریت (التهاب مفاصل) دارید.

تشک ها برقی سوناجم دارای دیمر هایی برای تنظیم دما است که با این امکان نه تنها کنترل دما برای شما آسان است، بلکه بسیار لذت بخش هم خواهد بود.

حتی اگر برای اولین بار از آن استفاده می کنید، می توانید نحوه کار با آن را به خوبی درک کنید. تنظیم دما باعث می شود شما به دلخواه مقدار گرمایی که دوست دارید را بر قرار کنید.

همچنین اگر به غیر از شما اعضای خانواده نیز از تشک استفاده می کنند، تنظیم دما می تواند قابلیتی کاربردی برای آنها باشد. زیرا همه افراد با یکدیگر متفاوت هستند و هر کدام با یک مقدار درجه حرارت احساس گرما می کنند.

اگر افراد دیابتی علاقه مند به استفاده از این تشک ها باشند، تنظیم مقدار حرارت برای این افراد مبتلا بسیار مفید است. زیرا دست ها و پاهای آن ها ممکن است در زمان هایی دچار بی حسی شود و همین موضوع باعث می شود مقدار دما تشک را به خوب احساس نکنند. این مورد در موقعیت های ناخوشانید باعث سوختگی در اندام هایشان می شود.

 

در این مقاله به طور خلاصه و مختصر با تشک های حرارتی و مواردی که در انتخاب آن باید رعایت شود، آشنا شدید و امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.