اگر شما تا به حال تجربه نگهداری از حیوان خانگی را داشته اید یا قصد دارید که از یک حیوان خانگی مراقبت کنید و حالا برای اطلاع از علاقمندی هایشان در حال جستجو بوده اید و به این مطلب رسیدید، باید به شما بگوییم در این مقاله قصد داریم در مورد علاقمندی انواع حیوانات خانگی به گرما و راه حلی آسان برای این که چگونه آن ها را به این علاقمندی اشان برسانیم صحبت کنیم.

پس خواندن این مطلب را از دست ندهید.

1.گربه ها

اگر تا به حال از گربه ها نگهداری کرده باشید قطعا دیده اید که گرم ترین نقطه خانه را برای دراز کشیدن و خوابیدن انتخاب می کنند. یک سبد که با پتوی پشمی پوشیده شده است، پشت اجاق گاز و بخاری و جلوی شومینه از مکان های مورد علاقه ی گربه ها است به دلیل علاقه ی زیادی که به گرما نشان می دهند.

بدون شک گربه ها عاشق مکان های گرم و نرم هستند و سرما را زیاد دوست ندارند و همیشه در زمستان به دنبال راهی برای فرار از سرما هستند، حتی در فصل های گرم سال هم علاقه ی زیادی به سرما نشان نمی دهند.

2.سگ ها

سگ ها حیواناتی هستند که در فصل های سرد سال عاشق گرما هستند اما در زمان گرما مثل تابستان آستانه ی تحملشان فقط تا دمای 30درجه ی سانتی گراد است ولی اصلا بدشان نمی آید که در زمستان در یک جای گرم و نرم بخوابند یا بازی کنند.

3.خرگوش ها

نگهداری خرگوش در زمستان مسئله بسیار مهمی است، شما به عنوان صاحب خرگوش باید مطمئن شوید او در دمای مناسب و محیطی امن زمستان را پشت سر بگذارد.

نگهداری از خرگوش در فصل های سرد سال کار سختی نیست اما باید حتما بررسی کنید که راه های نفوذ سرما از طریق قفس بسته باشد همچنین شما باید آب کافی و غذایی مناسب برای آن ها تهیه کنید تا در روزهای سرد زنده بمانند.

دمای عادی بدن خرگوش ها باید بین 38.5 تا 40 درجه باشد، سرمازدگی می‌تواند باعث مرگ خرگوش ها بشود. باید بدانید که سرمازدگی خرگوش ها حتی از تب کردن آن ها هم خطرناک‌تر است.

بنابراین تا اینجا متوجه شدیم که حیوانات خانگی علاقه ی زیادی به گرما نشان می دهند.

شاید برای این که بتوانید حیوان خانگی عزیزتان را گرم نگه دارید راه های متفاوتی را امتحان کرده اید برای مثال این که دمای وسایل گرمایشی در منزل را بیشتر کرده اید که دما برای خودتان آزار دهنده شده است.

یا این که یک تشک یا پتوی پشمی خریده اید اما تمایل زیادی به آن نشان نمی دهد و….

یک راه آسان و راحت برای گرم کردن حیوان خانگی اتان استفاده از تشک های حرارتی است، تشک های حرارتی بدون هیچ دردسری حیوان خانگی شما را گرم می کند.

این تشک ها قابلیت تنظیم دما را دارند و می توانید برای آن ها دمای مطلوبی را که به آن نیاز دارند را ایجاد کنید.

کاملا بدون خطر هستند و اگر نگران این موضوع هستید که برای تمیز کردن این تشک ها باید  چکار کرد لازم است که به شما بگوییم تشک های حرارتی سوناجم در دو دسته بندی نانو و غیر نانو تولید می شوند و در بازار وجود دارند که تشک های نانو ضدآب هستند یعنی اگر حیوان شما ظرف آب اش را در نزدیکی تشک روی زمین ریخت اصلا جای نگرانی وجود ندارد و هم این که به راحتی و آسانی قبل تمیز شدن هستند و پارچه ی رویه تشک از استحکام مناسبی برخوردار است و به سادگی خراب، پاره یا پرزدار نمیشود.

حیوان خانگی شما می تواند بدون محدودیت زمانی روی این تشک لم بدهد یا بخوابد یا این که در کنار شما به تماشای فیلم مشغول شود.

شاید ممکن این سئوال پیش بیاید که چه سایزی از این تشک برای استفاده حیوانات خانگی مناسب است؟

توصیه ی ما این است که از سایز کوچک 60*40 می توانید استفاده کنید که به راحتی نیز قابل حمل و جابجایی نیز می باشد.

 

بنابراین اگر به دنبال یک وسیله هستید تا بیشتر و بهتر از همیشه حیوان خانگی شما بتواند گرما را تجربه کند و از آن لذت ببرد، تشک های حرارتی می تواند مناسب ترین انتخاب باشد.