شاید باور کردنی نباشد اما در حدود ۴۳ میلیون نفر در جهان از بیماری آرتروز رنج می برند و‌ همواره به دنبال راهی برای تسکین و درمان این بیماری مزمن و البته آزار دهنده هستند.

در این مقاله قرار است ما با بیماری آرتروز آشنا شویم و‌ مزایای استفاده از تشک های برقی برای تسکین آن را بیان کنیم:

 

آرتروز چیست ؟

تا به حال نام بیماری آرتریت به گوشتان خورده است!؟

آرتروز یکی از شایع‌ترین موارد بیماری آرتریت است و سالانه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به آن مبتلا می‌شوند. احتمالا همه فکر میکنند که آرتروز فقط یک نوع بیماری است اما باید بدانید که بیشتر از ۱۰۰ نوع مختلف از بیماری آرتروز و مشکلاتی که از آن ناشی می شود در بین مردم وجود دارد.

فرقی نمیکند که شما از چه نژادی هستید، جنسیتتان چیست و چند ساله اید، ممکن است که شما هم به بیماری آرتروز دچار شوید!

البته یک نکته وجود دارد که آمار نشان داده شده حاکی از آن است که این بیماری در  خانم ها شایع تر است و با بالا رفتن سن احتمال وقوعش نیز افزایش پیدا می کند.

و اما سوالی که ممکن است برایتان پیش بیاید، آرتروز با بدن شما دقیقا چه کار می کند!؟

آرتروز باعث از بین رفتن غضروف مفصلی می شود و به مرور زمان غضروف مفصلی شما دچار تخریب می شود و یکی از سخت ترین آسیب هایی که به شما وارد می کند این است که راه رفتن بیمار سخت و مشکل و دردناک خواهد بود.

این درد از کجا ناشی می شود!؟

با آسیب غضروف، استخوان‌ها به طور مستقیم با هم تماس پیدا می‌کنند که به ایجاد درد شدید در بیمار منجر می‌شود.

البته خیلی از افراد این بیماری را با پوکی استخوان اشتباه می گیرند اما باید بدانید که در پوکی استخوان، غضروف‌ها سالم هستند ولی خود استخوان ضعیف می‌شود پس احتمال شکنندگی استخوان ها چند درصد افزایش پیدا می کند.

 

 

گرما درمانی چطور به کمتر شدن درد ناشی از آرتروز کمک می کند!؟

 

تا به حال در مورد گرما درمانی مطلبی شنیده ­اید؟

در حال حاضر از این روش برای کاهش درد و بهبود بسیاری از دردها کمک می گیرند که بسیار موثر واقع شده است.

 

گرما درمانی چگونه اجرا می­ شود؟

گرما درمانی منجر به کشیدگی عضلات و نرم شدن بافت در کنار مهره­ ها می­ شود که می­ تواند منجر به گردش بهتر خون و کمتر شدن پیام های درد در بدن شود.

گرما درمانی از طریق روش ­های مختلف سبب کاهش درد می ­شود:

 

۱. گرما منجر به گشاد شدن عروق خونی عضلاتی که در اطراف نخاع قرار گرفته اند، می ­شود. این فرایند منجر به افزایش جریان اکسیژن و مواد مغذی به عضلات شده و به بهبود آسیب ­های بافتی کمک می ­کند.

۲. گرما منجر به تحریک رسپتورهای حسی در پوست می ­شود به عبارت دیگر گرما در ناحیه پشت منجر به کاهش ارسال پیام ­های درد به مغز می ­شود.

۳. استفاده از گرما منجر به تسهیل کشیدگی بافت نرم اطراف نخاع شامل عضلات می شود.

 

در نتیجه با استفاده از گرما درمانی، از میزان گرفتگی کاسته شده و انعطاف پذیری و احساس راحتی افزایش می­ یابد.

 

تحقیقات انجام شده توسط انجمن آرتروز آمریکا و صورت گرفته توسط کیت لورینگ نشان می‌دهد” حرارت برای کاهش دردهایی که همراه با تنش عضلانی هستند، زمانی که آن ناحیه از بدن التهاب دارد بسیار موثر است.

 

امروزه شاید باعث تعجب باشد که مراکز درمانی شاهد بیمارانی در سن 30 سال هستند که به آرتروز مبتلا شده اند.

دلایل زیادی منجر به این اتفاق خواهد شد اما دلایل اصلی: روش ناصحیح زندگی، وضعیت شغلی افراد و کم تحرک بودن  است.

اما قرار است به شما یک درمانگر خانگی معرفی می کنیم که در کنار سادگی در استفاده بسیار ارزان است تا مجبور نباشید هربار که درد به سراغ شما می آید به مراکز پزشکی مراجعه کنید.

عموم مردم برای تسکین درد های عضلانی و آرتروز به فیزیو تراپی مراجعه می کنند.

در حال حاضر اکثر دستگاه هایی که در فیزیو تراپی به کار می روند، به نحوی از ترموتراپی هم استفاده می کنند.

تشک حرارتی هم یکی از دستگاه هایی است که با استفاده کردن از آن، به نحوه ای از ترمو تراپی بهره مند می شوید.

با استفاده از تشک های حرارتی نه تنها گرما را در طیف مشخصی قابل تنظیم است بلکه به طور مستقیم باعث بهبود سریع تر درد می شود.

استفاده از آن فقط برای تسکین درد آرتروز کاربرد ندارد ، بلکه برای دیسک کمر و کشیدگی گردن برای کاهش دردهای قاعدگی، سردرد، کرامپ معده، سرمازدگی، سینوزیت، کولیک شیرخواران، روماتیسم و … هم قابل استفاده است.

در عرض چند دقیقه  دمای تشک به گرمای مطلوب می رسد. هم چنین تشک برقی سوناجم کم مصرف است و مصرف انرژی گرمایی از منابع دیگر را به طرز چشمگیری کاهش می دهد. تنها چیزی که باید در نظر بگیرید این است که کدام نوع و در چه ابعادی برای شما مناسب است.

به کمک تشک حرارتی سونا جم می توانید تجربه ی یک خواب راحت را داشته باشید  و حتی هنگامی که در خواب هستید و بدون محدودیت زمانی از آن استفاده کنید.

 اما یک باور نادرست در میان مردم وجود دارد.

ایمنی  همواره یک موضوع مهم در محصولات گرمازاست. به علت این که تشک برقی ، کالایی است که در هنگام خواب  هم ممکن است از آن استفاده کنیم، شاید همیشه این نگرانی را دارید که وقتی خواب هستید، دچار برق گرفتگی یا خطرات دیگر نشوید.

اما خوب است بدانید که این محصولات گرمازا به سیستم های ایمنی و فن آوری های پیشرفته مجهزند، که نهایت ایمنی را فراهم می آورد. دمای کنترل شده، مانع از ایجاد هر گونه خطر سوختگی یا آسیب پوستی می شود.

تشک های برقی سبک و نرم و بسیار راحت هستند  و به اسانی می توانید آن را حمل کنید و نه تنها انسان ها بلکه حیوان خانگی شما می توانید از گرمای آن استفاده کند و لذت ببرد.

امیدوارم که این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد.