اگر شما اکنون در حال خواندن این مقاله هستید قطعا با تشک حرارتی آشنایی دارید و می دانید که چه کاربرد هایی دارد.

قرار است در این مقاله به طور کامل تر در مورد این که چه کسانی می توانند از این تشک ها استفاده کنند و برای آن ها مناسب است صحبت کنیم.

در وهله اول تشک های حرارتی معمولا برای گرم کردن بدن و کنترل درد مورد استفاده قرار می گیرند، اگر به یک ناحیه از  بدن که دچار درد است حرارت داده شود باعث می شود که گردش خون در آن قسمت بهتر صورت گیرد و در نتیجه احساس درد کمتر از گذشته احساس شود.

 

دلایل اصلی استفاده از تشک های حرارتی :

1.گرفتگی عضلات

 

این که شما دچار عارضه گرفتگی عضلات شوید اتفاقی است که ممکن است به دلایل گوناگون و در زمان های نامشخص رخ دهد و با تکرار مجدد این اتفاق و درد آور شدن آن ممکن است آزار دهنده شود.

یکی از دلایل اصلی که می تواند باعث گرفتگی عضلات شود ورزش نکردن به میزان کافی و تحرک نداشتن در طول روز است.

چنانچه شما از تشک های حرارتی برای رفع گرفتگی عضلات استفاده می کنید با اعمال حرارت به محلی که دچار گرفتگی شده است، باعث می شوید که جریان خون در رگ های خونی بهبود پیدا کند و به کمتر شدن و تسکین درد کمک کند.

البته بسته به این که گرفتگی در کدام قسمت است می توانید از تشک های برقی در سایز مناسب استفاده کنید که در حال حاضر تشک های حرارتی سونا جم در دو ابعاد 60*40 (سایز کوچک) و 60*120 ( سایز بزرگ) و یک سایز سفارشی تولید و به بازار عرضه می شوند.

2.دردگردن و نواحی اطراف آن

 

اگر کار شما به گونه ای باشد که مجبور شوید در طول روز زمان زیادی را روی صندلی بشینید و به مانتور نگاه کنید و در این حالت وضعیت گردن شما به طور مناسبی نباشد قطعا گردن درد به سراغ شما می آید.

حتی ممکن است در طول شب و هنگام خواب به دلیل استفاده از بالشت نامناسب یا طرز اشتباه خوابیدن دچار گردن درد شوید.

یکی از کمک هایی که گرما درمانی به شما می کند این است که با کمک گرما می توانید پوست گردن را تحریک کنید و میزان درد در این قسمت را کمتر کنید.

استفاده از تشک های حرارتی به کاهش درد عضلات گردن کمک شایانی می کند.

 

3.کمر درد

 

در اثر کار زیاد، قرار گرفتن کمر در وضعیت نامناسب با آسیب هایی از ناحیه کمر رو به رو می شوید که باعث تحریک عضلات این ناحیه و آسیب بیش از حد به کمر می شود.

یک راه حل خوب برای تسکین درد های ناشی از کمر این است که از تشک های حرارتی در سایز بزرگ استفاده کنید به طوری که بتوانید روی آن ها دراز بکشید و مستقیما با کمر و عضلات پشت شما در تماس باشد.

4.دردهای ناشی از زانو

 

زمانی که فرد در هنگام خم و راست کردن مفصل زانو احساس درد داشته باشد و یا قرمزی و داغی در زانو حس شود و یا در هنگام راه رفتن ناتوانی و ناپایداری باشد، زانو قفل شده و خم نشود، خشکی و تورم به وجود آمده و با لمس کردن درد ایجاد شود، همه ی این موارد می تواند از دلایل درد زانو باشد

استفاده کردن از درمان های سرد و گرم می تواند باعث انعطاف پذیری و نرم شدن عضلات در این قسمت شود و در نهایت از درد های ناشی از زانو می کاهد که البته توصیه ی ما به شما استفاده از گرما درمانی است چرا که تاثیر بیشتری در کمتر شدن درد دارد.

برای گرما درمانی می توانید از تشک های حرارتی استفاده کنید و که این قابلیت را نیز دارا هستند که حرارت را به طور دلخواه تنظیم کنید.

اگر شما تا به حال برای تسکین این درد ها از تشک های حرارتی استفاده کردید و پاسخ مثبتی گرفتید خوشحال می شویم در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.